DIY - Jak zrobić blendę?

by - listopada 20, 2015

Ostatnio przeglądałam allegro wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu blendy która odbiłaby światło i ładnie doświetlała fotografie które wykonuje na bloga. Wpadłam jednak na genialny pomysł, że przecież blendę można wykonać samemu. Zainspirowana postanowiłam ją sporządzić. Jak zrobić blendę samodzielnie? To banalnie proste i zajmie Ci ok. 30min czasu. Do użytku domowego i amatorskiego taka blenda w zupełności wystarczy :)


Czego potrzebujesz?
- osłona przeciwsłoneczna samochodowa (swoją kupowałam w markecie Jula, 2szt kosztowały niecałe 6zł)
- koc termiczny złoto-srebrny (dostępny w aptekach ok. 10zł)
- taśma dwustronna
- nożyczki

Osłona przeciwsłoneczna jaką kupiłam ma wymiary ok. 30x50cm. Pierwszym krokiem będzie rozłożenie tej osłonki na płaskiej powierzchni i przyklejenie do niej taśmy dwustronnej z obydwóch stron tej osłony. Staramy się nie przyklejać taśmy do lamówki (obszycia dookoła).


Teraz czas na docięcie naszej foli termicznej mniej więcej pod wymiar osłony. Najlepiej położyć ją na foli i dociąć dookoła z lekkim zapasem. Gdy już docięliśmy folię należy zdjąć wierzchnią białą warstwę ochronną naszej taśmy. Ja zaczynam najpierw od warstwy srebrnej na zewnątrz. Teraz staramy się przykleić folię najdokładniej jak tylko się da. Po przyklejeniu foli należy dociąć ją tak żeby były widoczne czarne lamówki od osłony. Tak samo postępujemy z drugą stroną tylko, że złotą stroną do zewnątrz. Voilà! Nasza blenda jest już gotowa i możemy działać i wykazać się fotograficznie. Koszt przybliżony własnoręcznie wykonanej blendy to ok. 15zł.


Wersji i sposobów wykonania takiej blendy jest wiele.
Co sądzisz o takim samodzielnym wykonaniu?
Spodobał Ci się mój pomysł?

Pozdrawiam, Ila ;)

You May Also Like

15 komentarze

  1. Powiem ci, ze niezły pomysł! Blenda trochę kosztuje a takim sposobem sporo zaoszczędzimy na dobrym świetle. :P
    http://julia-skorupka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dużo zaoszczędzamy :) Na początek taka blenda w zupełności spełnia swoje zadanie :)

      Usuń
  2. Super pomysł, właśnie myślałam o zrobieniu czegoś takiego !

    www.160wkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Great idea!
    Kisses from germany, Sophie♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno myślałam o blendzie, bardzo przydałaby mi się do zdjęć. Postaram się wykorzystać Twój pomysł :)
    Obserwuję.

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny i pomysłowy post :) pozdrawiam

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki fajny pomysł.
    Może kiedyś wykorzystam.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczy zrobione własnoręcznie są najlepsze. Ja jak już muszę to do odbijania światła używam zwykłej białej kartki :)

    Obserwujemy? Daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł, sama bym na to nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie dotyczącego tego co wykonalas ... Czy to np poprawia jakosc robionych zdjec ?

    codzienneprzemyslenia95.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, poprawia jakość wykonywanych zdjęć. Blenda ma za zadanie odbijać światło i doświetlać fotografowany obiekt. Srebrna strona odbija światło w chłodnych tonach zaś złota w ciepłych odcieniach :)

      Usuń
  10. Genialne :D Jestem troszkę leniwa, ale jeśli nie znajdę blendy w przystępnej cenie, to na pewno skorzystam z Twojego sposobu. Wszystko świetnie pokazałaś.
    Pozdrawiam!
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń